اثر نسل های جدید بر اقتصاد ایران چیست
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

دردنیای بازاریابی در بخش رفتار مصرف کننده تسل های متفاوتی را بررسی میکنند نسل هایی که هرکدام بر مینای نوع زندگی خود و شرایط  وسبک زنئدگی خود ویژگی هایی دارند این نسل ها هرکدام ویژگی هایی داشته اند و کارشناسان نیز برا اساس همین ویژگی ها برنامه ها وپروژه های تبلیغاتی و بازاریابی خود را لانچ میکردند این فعالیت ها تاثیر بسزایی در موفقیت شرمت هایی مانند اپل و ماکروسافت  داشت

کارشناسان یکی از دلایل پیشرفت کشورایالات متحده امرسکا در زمینه اقتصاد جهنیی را همین شناخت مخاطب و اگاهی از نیاز های او عنوان میکردند

این نسل ها طبیعتا در کشوور ایران نیز وچود داشت نسل های yوzمهمترین انها بوده اند تغییر نسل از نسل yبه نسلzتوانست اقتصاد ایران را تغییر دهد روش های بازاریابی به سرعت عوض شدند گسترش اینترنت باعث شد به صورت روز افزون امیال به خرید های انلاین افزوده شود پروژه های تبلیفاتی از بستر تلویزیون وصداوسیمای جمهوری اسلامی خارج و به فضای مجازی کشده شد در این فضا تبلیغات پارتیزانی نیز اوج گرفت

با کوچ مردم به فضای اینترنت کسب و کارها هم تمایل به حضور در فضای مجازی پیدا کردند در این بین رشد کسب و کارهای انلاین به شدت افزایش یافت همه صنایع به این سمت رو اوردند از جمله صنعت فرش ماشینی.انها کار خود را باصفحات اینستاگرام شروع کردند باتبلیغات اینفلونسر مارکتتینگ مشهور شدند .در ادامه بارایه خدمات خوب محصولات خود ومیزان فروش خود راافزایش دادند

سپس با گسترش خرید انلاین فرش  ماشینی انها به فکرلانچ کردن یک سایت بودند بعضب از انها دردوره های دیجیتال مارکتینگ شرکت کردند و سایت خود رابه رتبه یک رساندند این کار که با اس ای او کردن صحیح امکانپذیر بود باعث افزایش میزان فروش انها شد

بعد از اینکه فروشگاه های اینترنتی در صفحه اول قرارکرفتند نوبت به این رسید که محتوای کاربردی تهیه کنند انها برای اینکه مردم را قاتع به خرید اینترنتی فرش ۷۰۰شانه کنند باید محتواهایی شامل محتوای متنی ،محتوای ویدیویی و محتوای تصویری ارایه میدادند  انها به خوبی میدانستند که خرید فرش ماشینی به صورت انلاین یک امر سخت است بنابراین باید محتوایی قوی ارایه میدادند

بعد از این فرایند بود که نسل جدید با دیدن این محتوا کاربرد یتصمیم به مقایسه و امتحان کردن خرید انلاین فرش ماشینی و مقایسه ان با خرید سنیتی فرش ماشینی کرد .

همانطور که در منحنی رفتار مصرف کننده میخواندیم ابتدا افراد متحور و شجاع که در این نسل تعداد انها کم نبود اقدام به خرید انلاین فرش ماشینی کرد سپس به دنبال ان افراد دیگر که میزان ریسک کمتری نسبت گروه اول داشتند به دنبال خرید اینترنتی فرش ماشینی امدند

نکته جالب در این بود که این افراد بعد از مشاهده مزایا خرید انلاین فرش ماشینی تصمیم گرفتند که این گونه خرید را به افراد دیگر نیز توصیه کنند انها برای اثبات ادعای خود این موضوع را تعریف میکردن که انها مشاهده کردن که خرید انلاین فرش ۱۲۰۰شانه نسبت به خرید سنتی فرش ۱۲۰۰شانه بسیار منافع اقتصادی برای انها دارد و قیمت درروش خرید انلاین فرش ۱۲۰۰شانه بسیار پایین تر هست و انها بااستفاده از این روش توانسته اند بسیاری از مبالغ پولی خود را سیو کنند و یا حتی به کمک ان وسایل دیگر خانه خود را تعویض و خریداری کنند

همه ایناتفاقات توسط نسل جدید  در امر بازاریابی اتفاق افتاد جالب ایت که این نسل را سال ها پیش کاتلر این بازاریاب بزرگ در کتاب خود پیش بینی کرده بود

این مطالب در سال های گذشته به طور پیوسته در دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی تدریس میشود اما متاسفانه افاد موجود در سیاست های جمهوری اسلامی ایران به ان توجه نکرده اند جالب است اخیرا مجلس ایران طرحی  را به عنوان طرح صیانت از کاربران فضای مجازی  تهیه کرده است که بستر های فضای مجازی مانند گوگل و حتی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام را فیلتر میشود ادامه این روند ممنوعیت به نفع هیچ کس نخواهدبود 





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: